Der er sikkert mange leder, der ikke er kompetente til at være ledere, men jeg tror ikke altid vi kun skal give lederne skylden, vi skal også kigge indad.
Vi lever i et overpræstations samfund, ikke kun på vores job, men også i det sociale liv, i diverse bestyrelser osv. Men en god leder bør være tæt på sine ansatte/medarbejder og ane når en medarbejder mistrives.
Det behøver ikke kun være jobbet, men i særdeleshed også en mistrivsel uden for jobbet, som kan være mere følelsesmæssig og svær at tale om, så det “nemmere” at sige at det er jobbet eller lederen, den er gal med.
Uanset hvad, så vil det være optimal, at en god leder rækker ud og gerne vil hjælpe, i det omfang det er muligt, for at medarbejderen trives på jobbet.
At være mellemleder er heller ikke altid, den bedste position, som et gammel ordsprog siger “at være en lus mellem 2 negle”, der er et pres både oppe fra og nede fra
TV2:
Stress koster arbejdspladser over 16 milliarder årligt, viser ny undersøgelse
Så pas på hinanden, leder til ansatte og ansatte til leder